poniedziałek, 15 sierpnia 2011

nauka kilku języków poprzez zabawę

 Od jakiegoś czasu (jak tylko trafię na coś ciekawego) staram się prezentować nowe aplikacje/systemy do nauki języków. Pewnie sporym błędem jest marnowanie czasu na kolejne dziwactwa, ale czasem trafi się perełka, na której zostaję dłużej.

Z nauką języków (szczególnie u mnie) jest tak, że robię to bardzo nieregularnie, czasem po prostu zapominam lub brakuje mi na nią czasu. Motywacja to też czynnik, którego nie mam w nadmiarze:)

Z pomocą przychodzi busuu.com, który łączy naukę z zabawą, a właściwie z rywalizacją. System motywuje uczestnika na kilka sposobów:
- każdy (dla każdego języka, którego się uczy) hoduje drzewko (krzak?) jeżyn,
- jednocześnie zbiera punkty/jerzyny (łącznie dla wszystkich swoich języków uczonych),
- może poznawać ludzi uczących się języków (chwilami wręcz jest to narzucone - np.: nasze wpisy sprawdzają inni uczestnicy, zwykle native danego języka),
- może poprawiać / rozmawiać / pisać z innymi uczestnikami (część powyższego),
i kilka innych, drobniejszych mechanizmów.

Co ważne dla mnie - system działa w modelu freemium. Z części funkcji można korzystać za darmo, za bardziej rozbudowane się płaci. Co ważniejsze dla mnie - kupując premium dostaje się dostęp do wszystkich działających na platformie języków. Wypas.

Na razie mam niewiele, ale zbieram swoje jeżyny:

http://www.busuu.com/user/3017592

2 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że jak dla mnie całkowicie wystarcza to że uczę się języka angielskiego. Innych języków na ten moment nie potrzebuję. Jednak super, ze są readersy https://www.jezykiobce.pl/s/60/readersy-angielski bo akurat z nich bardzo dobrze mi nauka idzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli zabawa nie przeszkadza w nauce języka obcego to dlaczego nie. Oczywiście musi ona również coś wnosić do tej nauki to wtedy możemy powiedzieć, że ma sens. Moje dzieci teraz chodzą na kurs języka angielskiego https://lincoln.edu.pl/krakow/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-dla-mlodziezy/ i widzę, że są bardzo zadowolone z takiej formy nauki.

    OdpowiedzUsuń