poniedziałek, 15 sierpnia 2011

nauka kilku języków poprzez zabawę

 Od jakiegoś czasu (jak tylko trafię na coś ciekawego) staram się prezentować nowe aplikacje/systemy do nauki języków. Pewnie sporym błędem jest marnowanie czasu na kolejne dziwactwa, ale czasem trafi się perełka, na której zostaję dłużej.

Z nauką języków (szczególnie u mnie) jest tak, że robię to bardzo nieregularnie, czasem po prostu zapominam lub brakuje mi na nią czasu. Motywacja to też czynnik, którego nie mam w nadmiarze:)

Z pomocą przychodzi busuu.com, który łączy naukę z zabawą, a właściwie z rywalizacją. System motywuje uczestnika na kilka sposobów:
- każdy (dla każdego języka, którego się uczy) hoduje drzewko (krzak?) jeżyn,
- jednocześnie zbiera punkty/jerzyny (łącznie dla wszystkich swoich języków uczonych),
- może poznawać ludzi uczących się języków (chwilami wręcz jest to narzucone - np.: nasze wpisy sprawdzają inni uczestnicy, zwykle native danego języka),
- może poprawiać / rozmawiać / pisać z innymi uczestnikami (część powyższego),
i kilka innych, drobniejszych mechanizmów.

Co ważne dla mnie - system działa w modelu freemium. Z części funkcji można korzystać za darmo, za bardziej rozbudowane się płaci. Co ważniejsze dla mnie - kupując premium dostaje się dostęp do wszystkich działających na platformie języków. Wypas.

Na razie mam niewiele, ale zbieram swoje jeżyny:

http://www.busuu.com/user/3017592

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz